måndag 10 september 2007

Oblgatorisk VentilationsKontroll

Åtgärden som oftas kallas OVK kommer att ske under året. I samband med åtgärden genomförs även "sotning" eller rensning av imkanaler. Denna åtgärd är numera ej obligatorisk, men föreningen har valt att gör detta med samma frekvens som OVK, således vart sjätte år. Därför måste tillträde till lägenheten beredas, så om långsemester eller annan bortavaro planeras är det klokt att varsla om detta. Närmre information kommer när vi vet tidpunkten och även firman som kommer att göra åtgärden kommer att informera.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer de att komma båda de veckorna som de fyra datumena gäller?

Jag är hemma vid en av dagarna, men en av veckorna är jag inte hemma någon av dagarna & då måste jag se till att fixa hundvakt så de kan komma in i lägenheten......

Ulla P. sa...

Hej Carola! Rensningen, kök och badrum fre 19/10 och må 22/10 måste tillträde till lgh finnas. De andra datumen ej helt nödvändiga. Föreslår att du själv tar kontakt med Mikael Äleklint tel 054/ 619306 så kan du säkert staämma av tidpunkt med honom. Hoppas du kan klara ut detta med honom direkt, bekymmer hör av dig igen, Vänlig hälsning! Ulla Pettersson

Anonym sa...

Nu blir jag förvirrad... Är det ändrade datum?

För på lappen jag fått så står det rensning 23-24/10 & Ovk-besiktning 29-30/10....

Ulla P. sa...

Hej Carola! Datum du fått på din lapp gäller. Beroende på var vi bor gäller olika datum, ber om ursäkt för detta!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulla P. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.