fredag 5 juni 2009

Grillkväll i augusti på Balder!

Vill flagga för att vi tänkte ordna en grillkväll på Balder måndagen den 24 augusti!
Vi samlas vid 17- tiden för att fixa lite på gården och umgås! Vi bjuder på korv med tilltugg och vill gärna ha förslag på vad samlingslokalen på Värmlandsgatan 8 skall användas till. Vi har några uppslag ex. temakvällar om källsortering, bilpooler, ekonomi för icke ekonomer.

Kom gärna med förslag!

Passar också på att önska en trevlig sommar- jag har semester v 25-29 - men Bo-Lennart Christensen kommer att göra ett inhopp och är vicevärd under tiden.
Vicevärdskontoret håller öppet som vanligt, sista måndagen i månaden mellan kl. 16.30-17.30.

Soliga hälsningar
Vicevärden Marie

8 kommentarer:

Bengt Östberg sa...

Hej Marie,

jag skulle ha velat deltaga vid årsmötet men var tyvärr bortrest (som vanligt).

Jag undrar om föreningen har några planer på att måla om eller bättringsmåla den träpanel vi har på balkongerna. Anledningen till att jag frågar är att vi som har balkonger med kvällssol, ut mot herrhagsparken, har fått en väldigt solblekt röd färg på fasaden (och det ser slitet ut). Jag antar att det är föreningen som skall hålla i detta eftersom det är en fasad och inte inne i lägenheten, har jag rätt?

/ Bengt

Marie Källback sa...

Hej Bengt!
Jag tar med frågan till nästa styrelsemöte!

MVH Marie

Robban sa...

Samma för oss, vår grönmålade panel vid balkongen är ljust ljusgrön numera :)

Ulla P. sa...

Hej! Det är verkligen mycket bra att Balderborna frågar på bloggen!
Ger oss möjligheten att snabbt återkoppla till er, speciell som tiden är, att flera av er arbetar i fjärran länder, eller använder moderna sätt att språka! Styrelsen tog upp frågan på junimötet. Marie har semester som framgår i bloggen, därför svarar undertecknad.
Om frågan ses ur "bara" juridiskt perspektiv dvs "pricklistan" som finns i era stadgar bör det förstås att inte föreningen står för detta..!!! Däremot finns detta i planen för det långsiktiga underhållet, dvs föreningens åtgärd med vidhängande prislapp, 2010 enl detta. Men med era kloka påpekande kommer vi att göra en granskning under den uppdatering av planen som är beslutat om, kanske bör åtgärden tidigareläggas?

alexandra sa...

Det är samm för oss. Våran gröna färg är ljus och prickig (?) nuförtiden...ser inte vidare kul ut. Men jag skulle fråga Ulla, för vad jag förstår är Marie på semester. Jag undrar om det finns en lokal att få använda till arrangemang som födelsedagskalas eller om det finns någon sådan lokal att hyra genom hsb för hsb-bor?

Mvh alexandra

Robban sa...

Till Alexandra:
Jag har kollat upp exakt den saken för ca 1 år sedan och något sådant fanns inte.
Jag bokade in mig på puben The Leprechaun istället och köpte mat o öl åt gästerna där så fick någon annan städa efter festen :)
Rekommenderas!
Kostade ca 120/person för mat + ett glas dryck vill jag minnas.
Ring o fråga efter Fredrik om du är intresserad så hjälper han till.

alexandra sa...

Hej Robert!

Det lät ju som en kanon idé=)

Kan inte samlingslokalen bli till en festlokal man kan låna till "städade" fester, såsom släktkalas, dop etc...fast den kanske är förliten. Tänkte på det Marie skrev om att man skulle komma med förslag...

mvh alexandra

/ Bengt sa...

Återkoppling till färgfrågan på balkongerna... Om det nu är så att det inte är föreningen som håller i detta, så måste det samtidigt innebära att det finns en risk att vi medlemar målar om i vilken färg vi vill (en orange och en svart och en gul)?

Nej nu överdrev jag nog, men i alla fall så kan alltså jag besluta mig för att bättringsmåla "min" fasad? Bara en sådan sak kommer ju göra att det blir nyansskillnader gentemot övriga lägenheter (vilket ju inte heller är så snyggt), därför trode jag att det var föreningen som håll i detta.

Nu var det ju bra att det ligger med i underhållsplanen redan så då behöver jag inte tänka mer på det.