söndag 11 mars 2012

Kort från senaste styrelsemötet

Hej Balderbor!

Här följer lite information från senaste styrelsemötet som har hanterat ytterligare detaljer kring stundande betongarbeten, inglasning av balkonger och bokslutsarbete.

Det finns nya riktlinjer som gäller nu angående inglasning av balkonger, vid intresse kontakta bovärd Marie Källback.
Det är viktigt att ta del av denna information innan ett arbete påbörjas så ni inte riskerar att behöva göra om något utifall det bryter mot normen.

Bokslutsarbete för räkenskapsåret 2011/2012 pågår och kommer vara färdigt i närtid inför årsmötet.

Många av oss har uppmärksammat att miljöstationen inte är fullt så fräsch som man kan önska sig och inom snar framtid kommer alla kärl att bytas ut och väggarna rengöras.
Det är ett gemensamt ansvar vi har i föreningen att alla gemensamma utrymmen hålls fräscha, lättaste sättet att uppnå detta är att vi alla ser till att det vi kastar hamnar i därför avsedd behållare och inte ställs vid sidan av eller liknande och om man spiller något så ska man givetvis städa upp detta.

Nudå, till betongrelaterat.
I maj kommer dilatationsfogarna på loftgångarna vid Värmlandsgatan 10B att återställas vilket tyvärr kommer innebära en del buller.
Detta är dock helt nödvändigt att få utfört så vi får försöka blunda med öronen så gott det går.
Ungefär 2-4 veckor kommer vardera garagedelarna vara avspärrad, med planerad start i maj.
Stora parkeringen på innergården kommer fungera som vanligt men det blir förmodligen infart från Bergslagsgatan tills arbetet är slutfört för att slippa åka genom byggarbetsplats.
Under tiden man är utan sin parkeringsplats i garagedelen så utgår ingen avgift för platsen, detta regleras i efterhand.

Tveka inte att fråga eller kommentera om ni har något på hjärtat :)

//Robban

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nu är våren på gång och många börjar rensa i förråd och vårstäda i lägenheterna.

Det vore kul att ordna någon typ av loppis på innergården. Från bakluckan på bilen eller på bord. Eller kanske i samlingsrummet?

Finns det möjlighet till detta?

Mvh
Sandra

Ulla P. sa...

Jättebra idé Sandra! Visst kan vi använda samlingsrummet/föreningslokalen, bara att bestämma datum. Jag har just traskat runt i allas våra gemensamma utrymmen dvs trapphus, vinds- och källarutrymmen. Här finns diverse bråte som måste bort av alla skäl som rör vår förening. Kul om vi kunde även hjälpas åt att forsla bort detta! Hoppas på många kommentater här!