Vi som fastighetsägare och brh/bostadsrättshavare har en skyldighet att lämna tillträde för de som utför arbete i våra lägenheter. Du svarar för tillträdet för ev 2,a handsuthyrning och att informera dessa. Hur du löser tillträde till din lägenhet väljer du själv. Ett sätt är att tillåta att entrepenör får gå in i lägenheten med huvudnyckel och sedvanlig formalia gäller här.
Då åtgärden innebär byte alla ventiler sling- stam och termostatventiler tappas värmesystemet på vatten (värme kopplas på efter sommaren) och efter påfyllning av systemet göre en injustering hela värmesystemet. Kräver tillträde in i lägenheter vid injustering och driftsättning under sensommaren/höst ev.
Varför? Åtgärden beräknas ge jämnare värme till våra lgh, bättre övervakning av systemet och troligen spara en och annan krona åt föreningen.
Föreningen kommer att ta ut en avgift motsvarande kostnader för enrepenörs debitering om inte tillträde till din lägenhet skett som aviserats eller utrymme för arbetet vid radiatorerna. Du kommer att få utförlig information i brevet efter startmötet om vad som åvilar dig. Där kommer även kontaktuppgifter finnas om du önskar bli kontaktad ev entrepenör eller oss i föreningen.
1 kommentar:
Svenska är svårt för vissa som vanligt.
Varför inte beskriva vad som förväntas av resp. bostadsrättshavare (brh) innan de 3 besök som anges i erhållet brev .
Att styrelsen anser att fullständig information inte ska ges till brh har blivit ett faktum.
Och att använda "huvudnyckelutpressningen" som vanligt, kanske borde tipsa Putin att han kan lära sig av HSB och Brf Balder.
En styrelse som hyllar sig själva och snålar med information till de som betalar deras arvoden, är detta sunt ?
Skicka en kommentar